Bezpieczeństwo podczas eventów firmowych – o czym należy pamiętać?
Organizacja imprezy firmowej to doskonały czas, aby zadbać o integrację zespołu, zbudować trwałe relacje biznesowe, czy świętować fenomenalne sukcesy marki. Przygotowań do imprezy firmowej jest naprawdę wiele, jednak w tym wszystkim nie można zapomnieć o kluczowym aspekcie, jakim jest bezpieczeństwo zaproszonych gości. Sprawdź, jak zadbać o bezpieczeństwo na imprezach firmowych.
Bezpieczeństwo podczas imprez firmowych – Jakie są obowiązki organizatora w zakresie bezpieczeństwa gości?
Ochrona uczestników wydarzeń biznesowych to jedno z zadań organizatorów imprezy. Poznaj zasady bezpieczeństwa eventów firmowych i zorganizuj niezwykłą uroczystość dla swoich pracowników.
Wymogi bezpieczeństwa na eventach plenerowych i tych organizowanych w budynkach to m.in.:
- Plan awaryjny – dobrze opracowany plan awaryjny to podstawa każdej imprezy. Plan awaryjny obejmuje nie tylko drogi ewakuacji uczestników, ale i dodatkowe scenariusze na wypadek, gdyby któryś z zaplanowanych punktów programu nie mógł się odbyć np. przez złą pogodę.
- Droga ewakuacji – organizatorzy wydarzenia muszą zadbać o odpowiednie oznaczenie wszelkich dróg ewakuacji. Należy stosować się do zasad BHP.
- Organizatorzy całej imprezy powinni doskonale znać również wymogi dotyczące organizacji bezpiecznych imprez dla wielu osób.
- Należy zapewnić również odpowiednią ochronę przeciwpożarową.
- Nie można zapominać o dostosowaniu infrastruktury do warunków pogodowych w przypadku organizacji imprezy plenerowej oraz do możliwości mobilnych uczestników imprezy.
- Aby zwiększyć bezpieczeństwo całego wydarzenia, można zatrudnić również firmę ochroniarską, która będzie uważała, aby na wydarzeniu nie znalazł się nikt spoza listy gości.
- Monitoring imprezy – organizatorzy mogą zdecydować się również na monitorowanie bezpieczeństwa podczas eventu.
- Dodatkowe ubezpieczenie wydarzenia na wypadek wyrządzonych szkód.
Jakie są najważniejsze zasady bezpieczeństwa na eventach?
Organizacja imprez integracyjnych Warszawa to zadanie, które można powierzyć w ręce doświadczonych profesjonalistów.
Jedną z najważniejszych zasad organizacji eventów dla pracowników lub kontrahentów jest dobrze przygotowany plan awaryjny. Nawet na najlepiej przygotowanym wydarzeniu mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje. Dlatego plan ten powinien zawierać aktualne numery do służb ratunkowych, schemat ewakuacji znajdujących się w budynku gości oraz dokładnie opisane procedury postępowania w razie wypadku lub urazu.
Aby zorganizować bezpieczne wydarzenie, warto zwrócić szczególną uwagę na:
- Przygotowanie wymaganego wyposażenia takiego jak apteczka czy gaśnica,
- Przeszkolenie personelu z zakresu pierwszej pomocy,
- Odpowiednie przygotowanie infrastruktury,
- Zapewnienie dobrej komunikacji,
- Natychmiastowe reakcje na potencjalne zagrożenia lub nieprawidłowości.
Czy potrzebne jest ubezpieczenie uczestników?
Nie jest to wymagane, jednak niektórzy organizatorzy decydują się na wykupienie dodatkowego pakietu ubezpieczeń.
Kto odpowiada za bezpieczeństwo podczas imprez firmowych?
Należy wiedzieć, że za bezpieczeństwo podczas imprezy masowej w danym miejscu i w czasie trwania wydarzenia odpowiada organizator całego wydarzenia.